úterý 8. července 2008

Škůdce ve schránce

Již je tomu dlouho, co jsem si poprvé všiml, že nám do poštovní schránky chodí více reklamních materiálů než dopisů. A když říkám víc, myslím tím mnohem víc a proto jsem to blíže sledoval (po dobu jednoho měsíce). Svoji statistiku jsem si uložil do počítače a skoro bych na ni zapomněl nebýt toho, že jsem poslední čtyři dny nebyl doma. Po těchto čtyřech dnech jsem totiž zase vyhodil obsah plné schránky a nechal si pouhé dva dopisy.
A nyní k mé statistice: od 27. dubna do 26. května jsem denně vybíral poštovní schránku a vážil hmotnost nevyžádaného reklamního materiálu. Celkově během jednoho měsíce přišlo 1843g reklamních letáků. S největší frekvencí obtěžkával naší schránku Globus se svými 5 letáky za měsíc, v těsném závěsu s týdenní distribucí letáků pak Albert, Jysk, Tesco, Kaufland. Z grafu dole lze vyčíst, periodicky vyšší zatížení schránky před víkendy (...).
Mnou získaná čísla lze násobit ledasjakými počty a dostávat se tak k obludným cifrám spotřebovaného papíru, který většinou stejně končí, v lepším případě, v kontejneru na papír.
Co s tím? Napsat na poštovní schránku, že si nežádáme reklamní materiály, má právo přece každý, ne? Navíc ten, kdo lační po žhavých akčních cenách a chce být stále v obraze o jejich změnách, může brouzdat na stránkách www.akcniceny.cz/letaky třeba celé dny a nemusí se ani obtěžovat chodit do schránky.

Žádné komentáře:

Okomentovat